Jobba hos oss

I vårt förskoleområde arbetar vi i arbetslag på respektive avdelning och samarbetar mellan avdelningarna för att öka gemenskapen och för att skapa en samarbetskultur som är oerhört viktig inom förskolan. Vi ser till att alla barn och pedagoger på vår förskola får en likvärdig verksamhet där omtanken för varandra går först. Alla barn är allas barn och alla pedagoger finns tillgängliga för alla barn.

Barn utomhus som studerar insekter Foto: Claudia Fried

Personal

På våra förskolor har vi både barnskötare och förskollärare som tillsammans planerar och genomför arbetet på avdelningarna.Varje förskola har en samordnare som ansvarar för den dagliga samordningen och strukturerar upp och planerar för eventuellt vikarieanskaffning om någon ordinarie pedagog är ledig. I vår enhet har vi även tillgång till specialpedagog, pedagogista, lokal it-strateg, ateljérista och vaktmästare.

Kompetensutveckling

I vårt förskoleområde arbetar vi med kompetensutveckling genom pedagogiska forum och nätverk där vi bland annat läser litteratur, arbetar med grupputveckling, utbildning i ICDP, har ergonomiutbildningar och olika föreläsningar. Vi har även olika workshops och nätverk som leds av vår ateljerista, pedagogista, specialpedagog och lokal it-strateg. Haninge kommun erbjuer även kompetensutveckling genom Kremima där workshops och föreläsningar hålls.

Ledningsgrupp

Vår ledningsgrupp består av förskolechef, biträdande förksolechef, administrativ assistent, pedagogista och specialpedagog. Ledningsgruppen har sitt kontor på förskolan Tamburinen men rör sig ofta runt i enheten på de andra förskolorna.

Vill du arbeta hos oss?

Är du intresserad av att arbeta hos oss som timvikarie?
Mejla ditt cv och ett personligt brev till vår biträdande rektor Jannice Jarpe.

Du behöver som vikarie ha ett giltigt polisregisterutdrag för att arbeta inom skola och förskola.

Beställ utdrag från belastningsregistret här

För fasta tjänster annonserar vi vid behov på haninge.se

Jannice Jarpe
Biträdande rektor