Avdelningen Björnen

På avdelning Björnen arbetar vi tillsammans med barn i åldern 1–3 år.  Genom spännande aktiviteter utifrån bland annat "Skogen" skapar vi trygghet och gemenskap genom "Vär(l)den av möten" som är vårt kommungemensamma projekt.

Avdelningen Björnen. Avdelningen Björnen. Foto: Jannice Jarpe

Vad finns i skogen? Jo där finns det många föremål som pinnar, kottar, barr, stenar, växter osv. I skogen finns det djur och dessa har barnen intresserat sig för. Djuret daggmask är spännande. Vad gör en daggmask? Hur ser den ut? Vad äter den och vad äter den inte? Är masken glad eller ledsen? Hur känner vi oss?

Barnen undersöker, upptäcker och upplever daggmasken genom olika material och tekniker. Genom gemenskap och erfarenhetsutbyte i mindre grupper.

Välkomna till oss på Björnen!

Senast uppdaterad: 7 september 2018