Avdelningen Lodjuret

Välkommen till oss på avdelning Lodjuret! På vår avdelning går barn i åldrarna 3–5 år. Det är viktigt att alla barn får utvecklas efter sin egen förmåga och i sin egen takt, därför strävar vi efter att möta varje barn där de befinner sig och ge tid och möjlighet att utvecklas vidare.

Avdelningen Lodjuret. Avdelningen Lodjuret. Foto: Jannice Jarpe

Vi arbetar aktivt med att skapa ett positivt klimat med trivsam samvaro, där barnen uppmuntras till empati gentemot varandra. Alla ska känna sig viktiga och behövda.

Vi har byggt upp vår avdelning med en varierande lärande miljö som lockar och gör barnen nyfikna. Utifrån barnens intressen och delaktighet ändrar vi om i vår miljö i takt med det kommungemensamma projektet "Vär(l)den av möten". Vi startar upp terminen med att fortsätta med våra odlingar tillsammans med digitalitet.

Vi tycker att skratt, glädje och omtanke ska känneteckna stämningen på vår avdelning.

Senast uppdaterad: 7 september 2018